RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI MŁODSZYCH
6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci.
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp.
Praca indywidualna i wyrównawcza.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Oglądanie książek, czasopism dziecięcych.
8.00 – 8.15 Ćwiczenia poranne.
8.15 – 8.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00 Śniadanie.
9.15 – 9.45 Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego.
9.45 – 11.00 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu - zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne.
11.00 – 11.15 Sprzątanie zabawek. Powrót z ogrodu.
11.15 – 11.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.
11.30 – 12.00 Obiad.
12.00 – 14.00 Odpoczynek (leżakowanie) – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
14.00 – 14.10 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
14.10 – 14.30 Podwieczorek.
14.30 – 16.00 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci – zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach, układanie puzzli, czytanie fragmentów książek.
Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali.
W zależności od pory roku – zabawy dowolne w ogrodzie.
Rozchodzenie się dzieci.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W GRUPIE DZIECI STARSZYCH
6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci.
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp.
Praca indywidualna i wyrównawcza.
Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Oglądanie książek, czasopism dziecięcych.
8.00 – 8.15 Ćwiczenia poranne.
8.15 – 8.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00 Śniadanie.
9.15 – 9.45 Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego.
9.45–11.00 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Spacery, zabawy na świeżym powietrzu - zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne.
11.00 – 11.15 Sprzątanie zabawek. Powrót z ogrodu.
11.15 – 11.30 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.
11.30 – 12.00 Obiad.
12.00 – 12.20 Krótki odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, czytanie bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
12.20 – 13.45 Zajęcia dydaktyczne wynikające z realizacji podstawy programowej. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy
ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe.
Zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym.
13.45 – 14.00 Czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
14.00 – 14.30 Podwieczorek.
14.30 - 16.00 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci – zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach, układanie puzzli, czytanie fragmentów książek.
Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali.
W zależności od pory roku – zabawy dowolne w ogrodzie.
Rozchodzenie się dzieci.