REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI
DO SAMORZĄDOWEGO PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO NR 1
W SANOKU W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016- Prawo oświatowe ( Dz.U.217 poz. 59 z późn. zm. )
- Statut Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 1 w Sanoku.
- Zarządzenie nr 20/01/2024 Rady Miasta Sanoka z dnia 30.01.2024 w sprawie określenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym, w tym terminów składania dokumentów do przedszkoli samorządowych, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do klas pierwszych szkół podstawowych i oddziałów sportowych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Sanoka na rok szkolny 2024/2025
- Uchwała nr XXXII/295/17 Rady Miasta Sanoka z dnia 28.03.2017 w sprawie określenia kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Sanoka, przyznania tym kryteriom liczby punktów oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
ROZDZIAŁ I
Zasady przeprowadzania rekrutacji
- Rekrutację dzieci do Samorządowego Przedszkola Publicznego Nr 1 w Sanoku na dany rok szkolny ogłasza Dyrektor Przedszkola poprzez zamieszczenie na tablicy ogłoszeń w placówce oraz stronie internetowej przedszkola.
- Do przedszkola przyjmuje się dzieci zamieszkałe na obszarze miasta Sanoka.
- Dzieci 6 letnie obowiązane są odbyć roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu lub w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej.
- Do przedszkola dzieci zapisywane są jeden raz, na cały etap edukacji przedszkolnej w danej placówce. W kolejnych latach rodzice / opiekunowie prawni składają deklarację dotycząca kontynuacji edukacji przedszkolnej.
- Rodzice / opiekunowie prawni zapisując dziecko wskazują nie więcej niż trzy samorządowe przedszkola w preferowanej przez siebie kolejności.
- Jeżeli liczba zgłoszonych dzieci do przedszkola nie przekracza liczby miejsc, przyjęć dokonuje Dyrektor. W przypadku większej liczby dzieci zgłoszonych niż miejsc w przedszkolu, Dyrektor placówki powołuje „Komisję Rekrutacyjną” oraz organizuje posiedzenie Komisji celem dokonania przyjęć dzieci do placówki.
- Dzieci zamieszkałe poza obszarem miasta Sanoka przyjmowane będą w sytuacji, gdy przedszkole dysponuje wolnymi miejscami.
- Rekrutację dzieci do przedszkola prowadzi się co roku wg harmonogramu ustalonego przez Burmistrza Miasta Sanoka podanego co roku do publicznej wiadomości.
ROZDZIAŁ II
Procedura odwoławcza
- W terminie 7 dni od daty opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych – składanie wniosków do Komisji Rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
- W terminie 5 dni od dnia złożenia wniosku – uzasadnienie przez Komisję Rekrutacyjną przyczyny odmowy przyjęcia.
- W terminie 7 dni od daty otrzymania uzasadnienia – wniesienie przez rodzica / opiekuna prawnego dziecka odwołania do Dyrektora Przedszkola.
- W terminie 7 dni od dnia złożenia odwołania przez rodzica / opiekuna prawnego dziecka – pisemne rozpatrzenie wniosku przez Dyrektora.
- Na rozstrzygniecie Dyrektora Przedszkola służy skarga do Sądu Administracyjnego.
ROZDZIAŁ III Zadania Dyrektora Przedszkola
- Wykonanie czynności przygotowawczych do przyjmowania dzieci:
a). wydanie i zebranie deklaracji o kontynuacji edukacji przedszkolnej,
b).określenie liczby wolnych miejsc na dany rok szkolny.
c).zamieszczenie ogłoszeń o terminie rekrutacji i kryteriach przyjęć.
d).wydawanie i przyjmowanie „Wniosków przyjęć dziecka do przedszkola”.
e).sprawdzenie wniosku oraz wszystkich załączonych dokumentów pod względem rzeczowym i formalnym.
- W przypadku powołania Komisji Rekrutacyjnej – przygotowanie zbiorowych list kandydatów wg roczników i kryteriów do prac Komisji.
a).powołanie na piśmie Komisji Rekrutacyjnej, w składzie:
b).wicedyrektor Przedszkola – jako przewodniczący Komisji,
c).przedstawicieli Rady Pedagogicznej – jako członkowie.
d).w pracach Komisji Rekrutacyjnej może uczestniczyć przedstawiciel Organu Prowadzącego – jako obserwator.
Dyrektor Przedszkola nie uczestniczy w obradach Komisji Rekrutacyjnej.
ROZDZIAŁ IV - Zadania Komisji Rekrutacyjnej podczas rekrutacji dzieci do Samorządowego Przedszkola Nr 1 w Sanoku na nowy rok szkolny
- Ustalenie przez przewodniczącego terminu prac komisji rekrutacyjnej oraz powiadomienie członków.
- Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do przedszkola i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 20t.ust.7 ustawy z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty
- Kwalifikacja dzieci do przedszkola wg „Kryteriów przyjęć do Przedszkola”
- Sporządzenie protokołu z posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej.
- Wykonanie czynności, o których mowa w Rozdziale I pkt. 8 oraz Rozdziale II pkt. 1,2
niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ V – Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2024 r. Zarządzeniem Nr 2/2024 z dnia 31.01.2024 r. Dyrektora Samorządowego Przedszkola Nr 1 w Sanoku.
Załączniki:
- Zarządzenie Nr.20/01/2024 Burmistrza Miasta Sanoka z dn. 30 stycznia 2024r.
- Uchwała Nr XXXII.295.17
- Rekrutacja do przedszkoli i szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasta Sanoka w roku szkolnym 2024/2025.
- Deklaracja o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego na rok szkolny 2024/2025.
KLAUZULA INFORMACYJNA
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych wyznaczonym przez Administratora:
Rafał Kozioł, e-mail: biuro@rafalkoziol.pl, nr tel. 600953193
Obowiązek informacyjny
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U. UE. L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych jest Elżbieta Ziajka – dyrektor SPP1 w Sanoku
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: biuro@rafalkoziol.pl, lub pisemnie pod adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze wynikającego, w szczególności z zadań i obowiązków Administratora określonych przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz innymi przepisami prawa, którym podlega, gdyż jest to niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
- Administrator przetwarza Państwa dane osobowe[1]: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych,
w tym przepisach archiwalnych i Jednolitym Rzeczowym Wykazie Akt. - Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu.
- Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);- Państwa danych osobowe zostały pozyskane od rodziców ucznia.
- Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.