Regulamin elektronicznej ewidencji pobytu dziecka w roku szkolnym 2018/2019
w Samorządowym Przedszkolu Nr 3 w Sanoku
- W celu ewidencji obecności i rozliczania czasu pobytu dzieci w Samorządowym Przedszkolu Nr 3 w Sanoku wprowadza się elektroniczny system ewidencji - oprogramowanie BIOSYS – „Punktualny Przedszkolak”.
- Elektroniczny system ewidencji pobytu dziecka w Przedszkolu obowiązuje wszystkie dzieci korzystające z usług Przedszkola oraz ich rodziców (opiekunów prawnych).
- Zarejestrowane informacje trafiają do oprogramowania, które zlicza czas pobytu dziecka w przedszkolu w danym miesiącu, uwzględniając ilość godzin płatnych ponad podstawę programową oraz opłatę za wyżywienie.
- Każdemu dziecku przysługuje jedna indywidualna karta zbliżeniowa z przypisanym numerem, którą rodzic/opiekun prawny otrzymuje nieodpłatnie potwierdzając jej odbiór pisemnie.
- Karta jest własnością rodzica/opiekuna prawnego.
- Rodzic/opiekun prawny może dokupić na własność dodatkowe karty elektroniczne do ewidencji pobytu dziecka w przedszkolu. Zgłoszenie potrzeby zakupu dodatkowych kart składa się do intendentki. Koszt wyrobienia i wydania dodatkowej karty wynosi 10,00 zł.
- Wejście dziecka należy zarejestrować przed wprowadzeniem dziecka do sali.
- Wyjście dziecka należy zarejestrować po odebraniu dziecka z sali.
- Rejestracji wejścia lub wyjścia dziecka z przedszkola dokonuje się poprzez zbliżenie karty do czytnika.
- Czytnik kart zbliżeniowych sygnalizuje dźwiękiem rejestrację oraz dodatkowo na ekranie ukazuje się numer użytkownika.
- Brak elektronicznego zarejestrowania wejścia/wyjścia dziecka obecnego w przedszkolu, skutkuje naliczeniem odpłatności za dany dzień wg maksymalnej liczby godzin płatnych za pobyt w przedszkolu tj. od godz. 6.30 do 16.00 z odliczeniem 5 godzin na bezpłatną realizację podstawy programowej.
- Całodzienna nieobecność dziecka odnotowana przez nauczyciela w grupie nie powoduje naliczenia odpłatności za pobyt i wyżywienia.
- W przypadku awarii systemu lub okoliczności niezależnych od przedszkola, dopuszcza się możliwość czasowego prowadzenia papierowej ewidencji czasu pobytu dziecka w przedszkolu.
- Z regulaminem zapoznani zostają wszyscy pracownicy przedszkola oraz rodzice i opiekunowie prawni.
- Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do przekazania niezbędnych informacji osobom upoważnionym przez nich do przyprowadzania i odbierania dziecka z przedszkola.
- Informacji związanych z naliczaniem opłat za pobyt, żywienie dziecka w przedszkolu udziela rodzicom/opiekunom prawnym intendent.
- Regulamin wchodzi w życie Zarządzeniem Dyrektora Przedszkola z dniem 03.09.2018 r.
- Administratorem danych osobowych zawartych w systemie Punktualny Przedszkolak jest Samorządowe Przedszkole Publiczne Nr 3
Informacja dodatkowa
W okresie wdrożeniowym systemu „Punktualny Przedszkolak” tj. wrzesień 2018 r. czas pobytu dziecka w przedszkolu w przypadku braku zarejestrowanego wejścia/wyjścia odpłatność naliczana jest wg godzin deklarowanego pobytu dziecka w przedszkolu.